ثبت شرکت سهامي خاص
نوشته شده توسط : mehdi

اينگونه از شرکت ها در رده شرکت هاي تجاري رده بندي و ثبت مي شوند. حتي اگر فعاليت آنها تجاري هم نباشد مانند حسابداري، تاسيساتي و نظافتي باز بصورت تجاري به ثبت مي رسند.

اين شرکت ها حداقل سه عضو سهامدار، يک نفر بازرس و يک نفر بازرس علل بدل بايد داشته باشند. حداقل اعضاء براي هيئت مديره کمتر از دو نفر نبايد باشد و داشتن حداقل سن 18 سال براي اعضاء هيئت مديره و بازرسين الزامي است. افرادي که به عنوان بازرس انتخاب مي شوند نبايد با هيئت مديره فاميل باشند.

  • مي توانيد در کوتاه ترين زمان در ثبت ميثاق روشن ، فرايند اخذ کد اقتصادي را انجام دهيد.

در اين شرکت ها هر کدام از افرادي که عضو هيئت مديره و يا سهامدار هستند مي توانند شخص حقوقي و يا حقيقي باشند و کساني که عضو هيئت مديره هستند بايد داراي حداقل يک سهم باشند. مقدار سرمايه به سهام تقسيم مي شود و اين سهام بايد ترکيبي از بي نام و با نام باشند. در زمان تاسيس شرکت افرادي که سهام دار هستند بايد حداقل 35% از سرمايه را به حساب شرکت واريز کنند. شرکت تا ميزان سرمايه و سهامداران نيز به اندازه مقدار سهامي که مالک آن هستند مسئوليت در قبال تعهدات شرکت دارند.

در صورتي که اينگونه از شرکت ها نياز به وام داشته باشند موسسات مالي و بانک ها تا 10 برابر سرمايه شرکت وظيفه دارند به آنها وام بدهند و اعتبار بيشتري به شرکت هاي سهامي داده خواهد شد تا افراد عادي.

اقداماتي که براي ثبت شرکت سهامي خاص بايد انجام دهيد

در ابتدا پرونده را به بخش تأسيس ارسال کرده و توسط کارشناسان بررسي شده و در صورت وجود نقص و کسري با تماس با نماينده شرکت و راهنمايي هايي تخصصي کمک به تکميل مدارک مي نمايند. بعد از اينکه مدارک کامل شد تنظيم و اطلاعات وارد مي شود و معمولا طي يک يا دو روز ثبت انجام خواهد شد و وقتي تائيد نام انجام پذيرفت پرينت از صفحه سايت گرفته شده و همراه پرينت اساسنامه و اظهارنامه به امضاء هيئت مديره و همچنين بازرسين امضاء مي شود.

بعد از انجام ثبت، حسابي در بانک بنام شرکتي که در حال تاسيس است توسط سهامداران افتتاح و مسدود شده که اين حساب بايد مقدار 35% از سرمايه شرکت باشد و از بانک مربوطه گواهي دريافت مي شود. اين گواهي همراه سوء پيشينه تمامي اعضاء هيئت مديره و بازرس ها و همچنين مدارک شناسايي شرکا به ادره ثبت پست مي شود و تا پانزده روز بعد نتيجه در سايت اعلام مي شود. بعد از پذيرفته شدن و اعلان در روزنامه بعد از واريزهاي مربوطه در اداره ثبت مراحل تکميل خواهد شد.

در ثبت ميثاق روشن شما مي توانيد در کوتاهترين زمان ممکن و با مشاوره کارشناسان آشنا به ثبت شرکت، مراحل مختلف ثبت شرکت و ثبت برند تجاري را انجام دهيد.





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: